تحویل باکتریها از طریق بینی به عنوان نوعی درمان برای دیابت نوع 2 آزمایش می شود

 25 ژانویه 2019- یک روش جدید درمانی برای مقابله با دیابت نوع 2 در ولز مورد آزمایش قرار می گیرد، این روش شامل تحویل باکتری های روده از طریق بینی است.

دانشمندان دانشگاه Swansea معتقدند که تنظیم مجدد باکتریها در روده ی افراد چاق می تواند منجر به کاهش وزن آنها گردد و حتی آنها را از مصرف داروهای دیابت نوع 2 بی نیاز کند.

در این روند باکتری های مدفوع به دقت در یک مایع فیلتر شده و از طریق یک لوله به بینی تحویل داده می شوند. فرایند پالایش، تمام قسمتهای بد مدفوع را حذف می کند. تحویل باکتری های روده از طریق بینی برای درمان بیماریهای دیگر در گذشته انجام شده است.

در این مطالعه 30 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 ، که این بیماری در آنها در دو سال گذشته تشخیص داده شده بود و 30 فرد سالم با سن 18 تا 70 سال شرکت داشتند. شاخص توده بدنی (BMI) افراد شرکت کننده بین 30-40 کیلوگرم بر مترمربع بود.این مطالعه ی پیلوت با کمک مالی 40 هزار پوندی هیئت مدیره ی دانشگاه Abertawe Bro Morgannwg  به این تیم انجام خواهد شد.

پروفسور دین هریس، جراح کلورکتال و مشاور بیمارستان سینگلتون، گفت: ما از سال 2015 انجام آزمایشات بالینی را برای دستکاری و تنظیم باکتری ها و ارگانیسم هایی که در روده ی افراد زندگی می کنند، آغاز کرده ایم. ابتدا در بیماران مبتلا به کولیت اولسراتیو، که یک بیماری التهابی روده است این کار را انجام دادیم. ما میکروارگانیسمهای موجود در روده ی این افراد را تغییر دادیم و نتایج خوبی را بدست آوردیم. در دو سوم از بیماران علائم این بیماری بدون نیاز به مصرف هیچ گونه دارویی بهبود یافت، بعد از کسب این نتایج عالی، توجه زیادی به استفاده از تکنیک برای درمان سایر بیماری جلب شد.

پروفسور هریس افزود: تحقیقات قبلی در هلند نشان داده است که این رویکرد درمانی می تواند به طور بالقوه با سایر بیماریهای جدی مقابله کند. با این حال، فقط یک مطالعه ی معادل با مطالعه ی قبلی در هلند انجام شده است و تنها تعداد کمی از افراد در آن شرکت داشتند. ما امیدواریم نتایج این تحقیق جدید به ابداع روشی ساده تر برای درمان دیابت نوع 2 کمک کند.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2019/jan/bacterial-nasal-delivery-being-trialled-as-a-type-2-diabetes-treatment-93888469.html